Idag har jag mest sovit

Idag har jag sovit länge under Mattes säng, precis vid elementet. Där är det mörkt, varmt och skönt.
När Matte kom hem, efter att ha åkt iväg och kollat på tapeter med hennes pappa och hunden Oscar, så tog jag mig fram från sängen och visade att jag saknat henne genom att stryka mig mot hennes ben så att hon nästan ramlar flera ggr.
Hon gick direkt och fyllde på min matskål och jag smaskade glatt i mig kyckling.

Snart åkte dammsugaren fram, jag gillar inte den så jag gömde mig i en kartong för samtidigt som jag vill hålla mig på tryggt avstånd så vill jag ha koll på den. Man vet aldrig vad den kan hitta på.
Sen när Matte rensade i bokhyllan hoppade en liten gris ned. Den blev då rädd men jag var snabb nog att ta den i luften. Vi blev då snabbt vänner och lekte runt i hallen. När vi lekt klart var jag trött och gick o sov en stund i Mattes knä. Men hon gick sen fram till datorn så jag gick o la mig i fåtöljen istället. Där är det mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0